torsdag 17. juni 2010

Tur til Moysand og Danmark

I helgen var vi ved Moysand for å flytte campingvognen.
Da jeg kom frem med jentene, så ble jeg ganske motløs og oppgitt.
Plattengen var jo kjempetung, og vi hadde jo ikke værktøy med *typisk oss*
Naboen var kjempesnille og lånte oss borremaskin, så vi fikk vekk noen planker.
Etter mye om og men på kvelden, fikk vi flyttet hele plattengen. Det ble en sen aften med ungene. Morgenen etter var vi slitne, men nødt for å dra i dyreparken som vi hadde lovet barna, vi hadde også med oss Markus på tur.
Vi var i dyreparken i vel 4 timer, ungene kjørte karusell, sorte dame, tømmerrenna, løp hinderløp og gravde gull. Vi var også på kutoppen, og bilbanen.
Vi dro hjem og begynnte straks å ta ned forteltet, så vi kunne flytte vognen, den hadde selvsagt gravd seg ned og stod med draget feil vei.
Naboene igjen hjalp oss, snudde den rundt og koblet på bilen, så rygget han med stor presisjon på plass for meg herrrrrrlig..
Etterpå var det bare å få opp det gamle forteltet vårt, og det var en nytelse å ha teppet i forteltet på plattengen. Deilig det ikke blir vått.
Det ble nattmat på oss den kvelden, grillet kl 2330 *flau*
Søndag var bare smårydding igjen, også dro guttene hjem.
Jeg vasket tøy til den store gullmedalje på søndag, klar for avreise mandag.
Jentene og jeg dro tidlig om morgenen til Danmark, vi var fremme hos farmor ved 1330 tiden.
Vi slappet bare av resten av den dagen, jeg hentet forteltet nede ved AK.
Tirsdag var den store handledag, jeg hadde lovet jentene sparkesykkel, det var på tilbud i fakta, men de hadde kun en i Odder.
Dro så til Bilka i håp om å finne en maken, men det gjorde jeg ikke, fant utrolig masse annet rart da ;)
På vei hjem dro jeg innom Obs fant sparkesykkel til Joachim, da manglet bare den siste hello kittyen.
Etter å ha snakket med farmor som trodde jeg hadde blitt løst opp i luften, så dro jeg til Malling der hadde de sparkesykkel igjen.
Da var alle fornøyde, også moren som hadde handlet fra seg..
Onsdag var atter klar for avgang, vi dro tidlig for å hente vaskemaskinen min.
Veien hjem var lang, men de oppførte seg heldigvis flott =)


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar