torsdag 29. desember 2011

Førjulshygge

Desember er førjulshygge med baking, juleavslutninger og kos.



Vi pleier alltid å pynte til første søndag i advent, denne desember har jeg jobbet endel ekstra. Dermed har både pynting og førjulshygge blitt litt pø om pø.. Vi har kost oss masse fordet, men adventstiden har gått alt for fort!



Pakkekalender er spennende hvert år.


Første pakke i år ble lap top bag til den lille lap topen hans med Michael Jackson på


Jentene finner pakke nr. 1


I pakken deres var et minihundebur med hund i


Årets pepperkakebaking




Og pynting et par dager etterpå..




Ungene lagde risboller og marsipan


Dessverre i år så kræsjet juleavslutningene for 1. og 4. trinnet. Jeg dro å så på Joachim etter nattevakt i kirken på gudstjenesten. Mamma og pappa var med han på kvelden i kirken, da var vi med jentene på deres juleavslutning på skolen. Når Joachims klasse kom opp til skolen etterpå så gikk jeg opp på hans trinn og så på bilder fra lesevaken.



Her er Joachim som en av de 3 vise menn.




Jentene sin avslutning




To slitene jenter..



Her er ferdig pyntet pepperkakekirke



Jeg lagde cockies med kokesjokolade og melkesjokolade i år. Også lagde jeg karamellkaker. Lagde også noe konfekt, troikahjertene ble veldig mislykket men smakte godt allikevel. Andre moret seg på min bekostning nevner ingen navn men ingen i familien. Jeg lagde appelsinpinner som jeg moret meg med på en annens bekostning haha... De var iøvrigt veldig gode. Også lagde jeg conage kuler og karamellkuler med baileys i. Av restene på sjokoladen som var smeltet så lagde jeg sjokoladetrær, hjerter og bamser. Også dyppet jeg og pyntet skumnisser. Ikke minst lagde jeg jo selvsagt også Sarah bernard *nam*
Dessverre husket jeg jo ikke å ta bilder underveis da det var bare endel av førjulshyggen, tradisjon tro bytter mamma og jeg kaker/konfekt med hverandre. I år ble det også litt førjulshygge på jobben med kollegaer, i tillegg fikk min tante og onkel litt og min gode venninne Elisabeth fikk litt som ikke rakk å lage selv :))


På besøk hos Elisabeth på gave/kake runden vår 22/12




Treet ferdig pyntet 23/12


Vi koser oss med æbleskiver lille julaften før Grevinnen og hovmesteren

GOD JUL




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar